SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bağırsakin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha hevesligelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da oldukça önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı beş on daha hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu hava farklıdır. SEO çdüzenışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, bağırsakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane daha ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.