Logo nedir? Lügat anlamı olarak kaynak karşılığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak can veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin daha çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde çalışma gösteren teamülletmelerin umumiyetle logoları kolü temsil değer. Ama çabucak zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkırmızıışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir surette tanınmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolayca anlaşılır, kanalırlanması kolayca, olası başüstüneğunca az skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine iyi olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetınöbet lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu malumat çok önemlidir.